En helg försvinner så fort..

Söndagskväll och strax dags för sängen. Min tanke var i början av veckan att jag skulle gå ut i helgen, men ju närmare den kom desto mer kände jag att jag behövde vila upp mig. Det har blivit lite för mycket av det goda den senaste tiden. Inte bara alkohol utan godis, mat och allt annat som är onyttigt. Dessutom har jag rört på mig extremt lite. Jag är lite ledsen över att jag gått upp några kilo. Som jag kämpat för att förlora all denna övervikt och nu verkar det som att det vänder tillbaka, men jag vägrar ge upp. Tyvärr har jag inte råd med något gymkort så jag kan inte återgå till min sedvanliga rutin med 5-6 träningspass i veckan. Jag måste hitta andra sätt. Så nu i helgen har jag beställt hem en ny stegräknare då den gamla har pajat. Jag har också laddat mobilen med flera ljudböcker och igår tog jag en promenad på 6,5 km för att kicka igång mitt lite nyttigare liv. Jag måste börja någonstans och just nu känner jag att promenader är allt jag orkar med. Snart kanske jag börjar springa så smått också, men det är en senare fråga.
Idag har jag haft en liten spa-dag hemma i badrummet. Håret har färgats, utväxten är numera knallröd =), ögonbrynen har färgats och plockats och sedan lade jag även en ansiktsmask. Jag tycker om såna dagar när jag bara kan ägna mig åt att göra sånt som jag annars inte har tid med. 
Imorgon börjar en ny vecka och även om det snöat stora delar av dagen kan jag känna att våren är på antågande. Jag riktigt längtar tills jag slipper dra på mig vinterjackan när jag ska till jobbet. Inte för att jag har någon annan jacka att dra på mig men det ska ändå bli skönt. Nya skor behöver jag också köpa och genast var sparkontot tomt igen. Pengar är något jag aldrig haft för mycket av...

Nu ikväll fann jag i varje fall den där inspirationen som varit så frånvarande den senaste tiden. Så 1,5 A4 har jag plitat ner av en novell jag håller på med. Jag älskar när inspirationen bara kommer över mig, men jag önskar så klart att det hände oftare. Om jag någonsin ska kunna skriva en hel bok behöver jag nog uppfinna inspiration på flaska. Hjälp någon??

Nu kallar tandborsten på uppmärksamhet.
Ha en fantastisk vecka alla vänner!!

Kommentera här: