Kaos...

Mycket sjukdom på jobbet har gjort att jag jobbat häcken av mig den senaste tiden. Jag flänger mellan förskolan och skolan nästan dagligen vilket blir ganska långa arbetspass. Tyvärr är väl inte min kropp så nöjd med detta så jag har bestämt mig för att jag måste lugna ner mig lite. Jag kan inte tacka ja till varenda extra minut av jobb. Prioritering är ett måste. De närmsta två veckorna kommer jag i varje fall jobba heltid på förskolan så då vet jag i varje fall vart jag kommer att befinna mig. Fast det kan nog ändras snabbt det med. 

I fredags fick jag finbesök av min syster. Det var härligt att umgås en stund på tu man hand. Det känns som år och dar sedan vi gjorde det sist. Hon sov hos mig för att sedan igår gå på ett träningskonvent här i Stockholm. Själv skulle jag jobba. 

Vi hade fix- och städdag på skolan igår. Jag hade hand om utemiljön och spenderade dagen med att rensa ogräs, kratta grusgångar och sopa trappor. Idag har jag så ont i rygg och axlar att jag knappt kan röra mig. Men det var en väldigt trevlig dag med strålande sol. Det känns dock trist att helgen blev så kort. Jag skulle behöva en dag till att vila på innan det blir en vecka med heltidsjobb. 

Våren har verkligen kommit på allvar nu också. Nu i veckan såg jag de första stararna och i fredags såg jag en sädesärla på skolgården. Det värmde i hjärtat. Solen och värmen är välbehövlig just nu. Dock ser det ut att bli regn i veckan. Eftersom mina regnbyxor är jättetrasiga känns det inte så kul. Mina kängor är även dem väldigt trasiga. Det regnar liksom in från alla håll på min kropp och pengarna räcker inte vare sig till byxor eller skor. Jag avskyr verkligen att pengar ska behöva styra så mycket...

Kommentera här: