Önskelista!

När jag var 20 år och både jag och min bror flyttat hemifrån bestämde vi i min familj att vi skulle sluta med julklappar. Jag var arbetslös och pluggade om vart annat så min ekonomi hade inte utrymme för några större inköp. Dessutom började det kännas lite som att byta pengar med varandra. Första åren hade vi ändå ett litet julklappslotteri så att alla fick nånting, men det dog av någon outgrundlig anledning ett år.
Eftersom jag varit singel för det mesta sedan dess har jag i princip inte fått några julklappar överhuvudtaget de senaste 10 åren med undantag för en jul då jag faktiskt hade en pojkvän som köpte en julklapp till mig. Ett annat år hade jag en pojkvän men han brydde sig helt enkelt inte...
Jag saknar ibland den där känslan av att få öppna paket och framför allt få ge bort paket. Det är något magiskt över det!
Tänkte i varje fall skriva en liten önskelista till mig själv med sådant jag skulle vilja ha om jag hade fått julklappar:

1. En utlandsresa
Här förutsätter det ju att jag hade haft en rik släkting eller familjemedlem vilket jag aldrig haft så detta är väldigt mycket önsketänkande
.
 
2. Inspiration
På flaska? Känner en stor brist på just inspiration nu. Har inte lust med nånting egentligen.
 
3. Ett eget hem
En liten vrå som bara är min. Där jag kan gömma mig från kylan och ha på elementen precis hur mycket jag vill. Helst med ett vackert litet kök också. Där jag kan baka pajer och göra små söta muffins.
 
4. En eltandborste
Min gamle trotjänare har bestämt sig för att ge upp så just nu kör jag manuellt vilket inte alls faller mig i smaken. Egentligen skulle jag kunna gå och köpa en ny med detsamma men jag är sugen på en såndär hitech-pryl med display och grejer. Den kostar en del.
 

5. Ullsockor
I mängder!! Använder det dagligen i jobbet och de slits så fort. Hatar att frysa om fötterna!
 
6. En riktig vän
Jag vet att det kan verka patetiskt men jag önskar mig faktiskt en riktig vän, en nära vän som jag kan prata med om allt och som jag kan gå på stan med och dricka kaffe. 
 
7. En fast anställning
Det skulle lösa en hel del av mina hjärnspöken och helt klart göra det lättare att planera för framtiden.
 
8. En ny nacke som inte krånglar i tid och otid. Just nu inne på tredje veckan med nackspärr...
 
9. Slänger in en ny mage också när jag ändå håller på. Den har krånglat en del senaste tiden. Känns som att det nästan inte spelar någon roll längre vad jag äter, får ont ändå.
 
10. Sist av allt önskar jag mig en lugn och fridfull jul tillsammans med min familj. Jag önskar glada små barnansikten med förväntansfulla ögon, ett snötäckt vinterlandskap där jag kan åka skidor(om jag hade haft skidor att åka på, orkar inte släpa hem dem jag har i Stockholm)
Jag ösnkar att jag får vila upp mig och komma tillbaka till Stockholm i januari som en ny människa med ny energi och nytt hopp.
 Bilderna har jag stulit från Google, alla utom den första!

Kommentera här: