Pollenchock och avslut i mängder...

Denna vecka har varit den värsta pollenveckan hittills i år. Mina andningsbesvär har kommit tillbaka och jag har snytit mig så mycket att blodet tidvis nästan sprutat, nästan alltså...
Ändå har det varit en helt fantastisk vecka. I onsdags hade vi avslutning på jobbet. Alla barnen var med i en liten teater som handlade om Mulle och sedan blev det tårtkalas. Jag kände mig överväldigad och ville åka hem och gråta en skvätt. Inte för att jag var ledsen utan för att jag var så lycklig över alla fina lovord jag fick från kollegor och föräldrar den dagen, men också för att jag avskyr avslut. Tur nog så fortsätter förskolan att ha öppet två veckor till och de flesta barnen fortsätter som vanligt.
I fredags hade vi sommarfest på jobbet. Det blev en trevlig liten tillställning med massor av god mat. Dock kändes det som att denna vårens kaos lagt lite sordi på stämningen på jobbet och det blev inte sådär kul och party som det har varit tidigare fester med jobbet. Jag hoppas dock att vi alla kommer tillbaka efter sommaren med nya friska tag. Just nu ser jag verkligen fram emot några veckor på landet där jag bara kan njuta av lugn och tystnad och jag kan ägna mig åt skrivandet helhjärtat. Mitt huvud är fullt av idéer som bara väntar på att få komma ut. Först ska jag dock klara av en midsommar. Har inte bestämt mig för vart jag ska vara eller vad jag ska göra. Blir jag kvar i Stockholm har jag inga som helst planer vilket känns trist. Vill gärna inte fira själv, men åker jag hem har jag ändå inga planer och risken blir ganska stor att det slutar med att jag blir hundvakt åt mor och far eller nåt i den stilen. Hur lycklig jag än är över mitt liv just nu så får jag ändå ångest så fort en högtid närmar sig... Tills dess har jag i varje fall en underbar jobbvecka att njuta av. 
Förresten så gick jag bananas på ICA igår. Kände att jag ville skämma bort mig själv lite. Det blev 1 lite svenska jordgubbar(svindyra), en bit entrecote(änu dyrare), potatissallad, kycklingsallad, naturgodis och en Må bra-tidning med min idol Martina Haag på framsidan. Kycklingsalladen blev lunch och sedan skulle entrecoten och potatissalladen bli middag men det slutade med att jag knaprade massa naturgodis när jag läste min tidning så när det var dags för middag var jag inte speciellt hungrig så det fick bli jordgubbar med mjölk istället. Sedan somnade jag på soffan vid halv tio, mitt i en film som för övrigt var väldigt dålig. Jag hade införskaffat mig en film som heter Side effects som fått ganska bra kritik. Märkte dock snabbt att den var väldigt dålig, kanske därför jag somnade, så jag gick in på Imdb och kollade upp filmer och upptäcker då till min förvåning att det finns två filmer med samma namn varav den ena fått väldigt dålig kritik. Gissa vilken jag hade lyckats titta på?
Idag kan jag i varje fall fortsätta lyxa till det med gårdagens middag till lunch och sen blir det nog inte många knop gjorda idag. Men jag tror att jag förtjänar lite vila faktiskt =)

Kommentarer:

1 Hanna Karlsson:

skriven

Hoppas du har en härlig sommar!

Kommentera här: