Host, host...

Ligger nedbäddad i vardagsrumssoffan och slötittar på TV. Har åkt på jordens värsta hosta. Efter en hård helg vaknade jag i söndags och har hostat konstant sedan dess. På morgonen är det tjock och slemmig hosta som sedan byter skepnad under dagen och blir torr och retsam. Inatt sov jag inte långa stunder mellan hostattackerna, så jag hade inte mycket till val. Det fick bli soffan idag. Visst hade jag kunnat tvinga iväg mig själv till jobbet men jag tror inte att jag gjort så mycket nytta om jag bara gått runt och hostat och tyckt synd om mig själv. Nu hinner jag förhoppningsvis piggna till tills imorgon när det är nallebjörnskalas på jobbet. Jag försöker just nu få till en låtlista på Spotify som kan tilltala åldern 1-3 år. Det är inte det lättaste men lite Smurfhits och annat bedrövligt oljud borde göra susen.
Självklart ska nallen få följa med imorgon också!! 

Jag var på blixtvisit hemma i Örebro i helgen. Min bästa vän hade 70-talsfest så det var bara att svänga in på Myrorna efter att ha landat på Resecentrum. Jag hittade en gräslig långklänning som fick duga. Hade gärna engagerat mig mer men det har varit lite mycket den senaste tiden så jag har inte haft tid att tänka på utstyrsel. Det blev i vilket fall som helst en fantastiskt trevlig fest med trubadur som spelade gamla goa låtar.
På söndagen åkte jag med systeryster till mor och far för att fira fars dag. Jag fick också äta mammas fantastiska spaghetti med köttfärssås. Ingen gör så god som MIN mamma!!

Helgen som kommer blir det lugna puckar. Jag tänkte försöka städa lite på lördag och söndagen ska jag ägna åt The man upstairs!! Behöver lite nya krafter...

Kommentera här: