Namnbyte... Hjälp erhålles tacksamt!

Jag har liksom aldrig tyckt om mitt tilltalsnamn. Det har aldrig känts Jag. Det är dessutom väldigt få som använder det. Till och med min mamma har gått över till att använda mitt smeknamn mer och mer. Jag vet egentligen inte om jag identifierar mig mer med Anni men det känns ändå bättre och enklare. Så tanken är nu att jag ska byta tilltalsnamn. Mitt legg går snart ut så jag tycker det passar bra att ordna med det innan.
Dock har jag ett problem, eller egentligen flera!
Hur ska jag stava det? Anni eller Annie?
Ska jag behålla Ann-Helene som ett mellannamn eller inte? 
I vilken ordning ska namnen vara?

Här är mina alternativ:

1. Anni Ann-Helene Maria Wictoria
2. Ann-Helene Anni Maria Wictoria
3. Annie Ann-Helene Maria Wictoria
4. Ann-Helene Annie Maria Wictoria
5. Anni Maria Wictoria
6. Annie Maria Wictoria

De fyra första känns för långa men samtidigt vill jag gärna ha kvar Ann-Helene, kanske mest för mina föräldrars skull. Det var ändå de som gav mig mitt namn och än mer mitt liv!
De två sista alternativen känns bättre, men jag kan ändå inte besluta mig för vilket i så fall jag tycker bäst om.
Av de fyra översta tycker jag bäst om alternativ 2 och 4.

Någon som kan hjälpa mig med sin åsikt??

Kommentarer:

1 The kollektivet:

skriven

Vi tycker du ska stava det R A L P H

Svar: Tack för ert seriösa svar!Som alltid är ni till ssså mycket hjälp ;-)
Anni

2 Indianen STORA brodern:

skriven

Om du nu måste så är alt.1 det bästa, Du har kvar ditt namn och har en ovanligare stavning på Annie/Anni! !Ugh! Men tycker det är synd iaf! !Ugh! Du är den du är vare sig du heter Torsten el. Göran! !Ugh!

Svar: Haha du e för skön käre broder!!
Anni

Kommentera här: