Allt det goda har ett slut...

Imorgon börjar allvaret igen. 4 veckors ledighet är över och jag spenderar sista dagen med att tvätta och fixa. 
Jag har på många sätt haft en fantastisk semester. Spenderat två veckor hemma hos mina föräldrar, varit på bröllop, fyllt år, umgåtts med min bästa vän och mina syskon med familjer. Fast jag önskar att jag haft mer tid med dem eller att de velat umgåtts mer med mig.

Fader, moder, brorsdotter, svägerska, bror och brorson på bröllop.
 

Tyvärr fick semestern en dålig start då min mor och jag var först på plats efter en allvarlig trafikolycka mellan en motorcykel och en lastbil. Jag behöver nog inte gå in på närmare detaljer... Det var svårt att släppa tanken på mc-föraren som blev väldigt allvarligt skadad, och den unga chauffören som var så chockad att han stod och grät i min mors armar. Inte förrän jag kom tillbaka till Stockholm slutade jag tänka på händelsen dagligen, men jag ryser varje gång jag ser en motorcykel.
Statyn "Guds hand", Carl Milles. Fotad under ett besök på Millesgården med min mor. Fantastiskt ställe!
 

Här i Stockholm har jag försökt turista lite och njuta av vad staden har att erbjuda. Men hur jag än försöker så är det inte så kul när man är ensam. Att gå på museum ensam eller åka och bada ensam, nä det är helt enkelt inte roligt. Men jag är ändå nöjd med mina två veckor. Jag har träffat lite vänner, varit på ett par mindre lyckade dejter och tränat en hel del.
Besökte Fjärilshuset med mina brorsbarn och deras mormor som också bor i Stockholm.
 

Jag har även testat att äta rawfood i ett par veckor vilket har gjort underverk med min mage. Hallelujah!!
Jag fick en matberedare i födelsedagspresent och den går varm just nu. Fantastisk sak som gör det väldigt enkelt att leva på rawfood.
 

Det ska bli skönt att återgå till vardagen och jobbet. Jag längtar efter alla fantastiska barn som jag har förmånen att umgås med dagligen. Jag ska också försöka få till träningsrutiner som fungerar. Nu har jag ju kunnat träna hur mycket jag vill, nästan varje dag faktiskt, det kommer jag dock inte orka med när jag jobbar.
Fotat en del har jag också gjort. Vet fortfarande inte vad jag ska göra med alla tusentals bilder som fyller datorn...
 

Kommentera här: