Acadermia- skönhetsmässa och bio

Igår hade jag en riktigt härlig dag i min ensamhet. Jag hade sedan länge köpt en biljett till Acadermia- skönhetsmässa och gick därför upp ganska tidigt för att duscha och göra mig iordning. Åkte sedan bort till Kistamässan där jag aldrig varit förut. Har besökt Kista galleria ett par gånger men detta var innan jag blev stockholmare så det var trevligt att få åka åt det hållet för ovanlighetens skull. Håller mig annars mest på röd och grön linje när jag ser mig omkring.
Väl framme hämtade jag ut en fantastisk goodiebag som ingick i biljetten för de 1000 första som köpte biljett, Lucky me!! 
Jag gick sedan runt på mässan och tittade på alla nya, revolutionerande skönhetsbehandlingar som demonstrerades. Lyssnade också på en föreläsning om skönhetsbehandlingar. Det var riktigt intressant och slutsatsen jag kunde dra av det föreläsaren sa är att priset på skönhetsprodukter och skönhetsbehandlingar främst har att göra med hur snabbt de verkar. En billigare produkt mot rynkor hjälper men det tar längre tid medan en väldigt dyr och exklusiv produkt kan visa skillnade redan vid första behandlingen. Så egentligen är det tiden vi betalar för.
Om jag ska vara lite kritisk till denna mässa så måste jag säga att det kändes som att den var mer riktad till branschfolk än den vanlige konsumenten. Jag fick frågan flera gånger vilken slags salong eller företag jag hade. Det kändes lite trist!
Något som dock gav mig rejält med mersmak var en slajmgrön vätska serverad i små plastglas- AntiagingDrink!
Det stod nämlingen några och demonstrerade en juicecentrifug och där bjöds det då på denna lilla drink bestående av selleri, persilja, spenat, lime och grönt äpple. Jag hade flera gånger gått förbi utan att smaka, den såg verkligen giftig ut! Så till slut tog jag mod till mig och svalde ner den med en förskräckt min. Den var verkligen hemsk! Och ändå ville jag ha mer! Jag hade nog kunnat dricka en liter utan problem. Vet inte vad som gjorde det men jag blev liksom hooked. Lite som när jag åt sushi första gången, det var äckligt men ändå kunde jag inte sluta tänka på det efteråt. Ville bara ha mer, mer mer...
Lånad bild! goforlife.se
 
Så mitt nästa inköp kanske blir en juicecentrifug så att jag kan tillverka denna gröna mirakel drink själv. Det enda problemet är väl att det rekommenderas att man dricker 400ml om dagen vilket blir 1 äpple, 1 lime, 6 selleristjälkar, 1 påse spenat och 1 knippe persilja. Detta ska drickas dagligen i 28 dagar. Vem sjutton med en normal inkomst har råd med detta? Visst kan jag göra avkall på en väldans massa saker för att få till detta men är det värt det? Det är inte direkt så att jag behöver nånting överhuvudtaget mot åldrande. Mitt barnrumpe-ansikte skulle snarare behöva mogna till sig så att jag slipper behöva höra "du som är så ung" hela tiden.
 
När klockan var två kände jag mig mätt på skönhet. Jag hade inhandlat en ny parfym med mangodoft, ett godisrosa nagellack från Zoya(giftfritt) och en ansiktsmask från Glamglow.
Ingenting väntade på mig därhemma så jag bestämde mig för att ta en sväng inne på gallerian. Bland det första jag ser är att det finns en biograf där inne. Åh det var länge sen jag var på bio, minst ett år sedan. Jag gick dit och höll tummarna att Hundraåringen som jag så länge velat se skulle gå. Måste varit min lycko dag för den gick 14.50. Jag köpte en biljett och gick sedan till pressbyrån och köpte mig en smörgås, en påse nötter och en Loka. 
Hundraåringen var bra! Den hade kunnat vara bättre, men den var ändå bra. Det kändes lite som att huorn inte nådde hela vägen. Det var ingen skrattfest men jag drog ofta på smilbanden.
Att gå på bio ensam var för övrigt inte ett dugg läskigt eller jobbigt. Ganska skönt faktiskt och jag tror att jag ska börja göra det oftare. Varför ska jag låta bli att se bio bara för att jag är ensam liksom?
 
Idag blir det massa slöande. Jag känner mig oerhört sliten och trött. Om det inte vore för regnet hade jag begett mig till Sätra naturreservat med min kamera och mitt nya objektiv, men teknik och vatten är en dålig kombination så jag stannar helt enkelt hemma!
 
 

Kommentera här: