Gellack- uppdatering + förkylning from hell!!

Så har det då gått 8 dagar sedan jag målade med Gellacket. Hur ser naglarna ut idag? Avgör själva!!:
Jag är så sjukt nöjd med resultatet!! Inte en repa, inte en flisa borta. Naglarna ser efter 8 dagar helt perfekta ut förutom en liten utväxt som blivit. Tyvärr växer mina naglar otroligt fort så jag har svårt att tro att jag kan ha kvar det ytterligare en vecka, men några dagar i varje fall. Dessutom känns naglarna mycket starkare och tjockare med detta lack vilket förhoppningsvis betyder att jag kan ha lite längd på naglarna utan att de går sönder på en gång. Någon jättelängd går inte på grund av mitt jobb men lite grann borde funka.
Tyvärr kan jag inte säga att resultatet ni ser nu är till 100% då jag faktiskt legat sjuk sedan i onsdags. Så mina naglar har endast fått utstå två dagars arbete samt en massa sängliggande, men det är ändå ett imponerande resultat tycker jag.

Som sagt har jag varit sjuk sedan i onsdags. Det är nog den värsta förkylningen jag kan minnas. Oftast brukar det räcka med att jag är hemma en dag när det är som värst. Jag är till och med osäker på om jag orkar jobba imorgon och då har jag ändå vilat i 4 dagar hittills. Jag har haft feber dagligen och svettats som en gris trots att jag vridit ner elementet och haft balkongdörren öppen dygnet runt. I vanliga fall är jag en riktig fryslort så detta var något utöver det vanliga. Hela kroppen har värkt och jag har känt mig mer eller mindre misshandlad.

I fredags kände jag mig dock tvungen att ta mig ut en stund. Stod inte ut med instängdheten. Så efter en dusch och massa alvedon gick jag iväg till Sisterhood Night som är ett event bara för tjejer som kyrkan anordnat. Det var en föreläsning om ett hjälp-projekt i Uganda samt lite Giveaways och mingel. Hur mysigt som helst men jag ville egentligen bara hem. Dock kändes det bra med lite frisk luft. 

Igår kände jag återigen av instängdheten och bristen på mat gjorde att jag var tvungen att handla. Så vid sex-tiden på kvällen gick jag iväg till tunnelbanan och åkte bort till Skäris för att handla på Kvantum. Jo visst vi har matbutiker i Bredäng också men inte i närheten av lika fräscha och med lika stort utbud som Kvantum i Skäris.
Döm om min förvåning när jag mitt bland grönsakerna plötsligt hittar mina två kombosar plus tillhörande flickvän. Tydligen hade de fått för sig att åka och handla minuterna efter att jag gått. Kommunikation är en bristvara i vårt hem!! Nåja, jag fick åka med i bilen hem i varje fall.
 
Om en liten stund börjar hockeyn och då ska vi bänka oss i soffan. Egentligen hade jag tänkt åka till kyrkan och se hockeyn på storbilds-TV(you heard right!! Världens bästa kyrka!!) men jag orkar helt enkelt inte. Jag måste försöka bli frisk nu.

Trevlig söndag alla fantastiska människor!!
 
 

Kommentera här: