Recensioner- Zoya, Börlind och GlamGlow

Vad kan väl vara bättre när man är ensam hemma och regnet smattrar mot rutan än att ha en liten spa-stund för sig själv?
Var så väldigt nyfiken på allt nytt jag införskaffade igår på Acadermia-mässan.
Först ut var :
GlamGlow Youthmud- en lermask med peeling som ska få huden att bli uppstramad och ungdomlig. Lovar den för mycket? Icke!! Jisses vilket babyface jag fick!! Ångrar redan att jag bara köpte den lilla provburken när det var halva priset på en stor burk, men inte kunde jag väl veta att den skulle vara så bra. Rekommenderar den varmt! 
Efter denna fantastiska behandling behövde jag något återfuktande och valde att prova oljan jag fick med i goodiebagen:
Orange Blossom Energizer från Börlind- Denna olja kan användas både morgon och kväll efter rengöring för att ge huden lyster och öka kollagenproduktionen samt släta ut rynkor. Om den slätar ut rynkor vet jag inte eftersom jag inte har några men jag kan helt klart säga att huden fick lyster och känns fantastiskt återfuktad. Denna produkt är dessutom Ekologisk!! Så glad att jag fick två sådana flaskor i min goodiebag.
Efter att ansiktet fått en genomgång var det dags för mina stackars naglar. Jag har riktigt dåliga naglar just nu. Främst för att jag tvättar och spritar mina händer konstant på jobbet och hinner inte alltid smörja in dem, men lite fint lack kan ändå fräscha upp även de kortaste naglarna.
Zoya i färgen Shelby- Färgen får mig att tänka på filmen Blommor av stål där huvudrollen, spelad av en ung Julia Roberts, heter Shelby och älskar rosa. Hon ska gifta sig och precis allt ska vara rosa. Känner igen mig ganska mycket i det =) Färgen på nagellacket är så fantastiskt läcker att jag nästan vill äta den. Detta är mitt första Zoya-lack men jag har länge tänkt att jag vill testa det eftersom det är fritt från alla dessa gifter som vanliga nagellack innehåller. Läs mer här: http://livinggreen.se/livsstil/skoenhet/534-groent-nagellack-i-alla-kuloerer
Det ska bli intressant att se om det sitter bättre än mina vanliga lack eller om det är samma problem där, efter en halv dag i sandlådan är det lika bra att ta bort det. Någon gång ska jag dock testa Gellack för att se om det kan hjälpa mot sandlådeeffekten. Zoya var i varje fall väldigt lättmålat och torkade fort. Dock tyckte jag inte det täckte riktigt så bra som jag hade velat. Mina naglar är ganska randiga och jag ser tydligt ränderna igenom lacket. Dags att införskaffa en ridgefiller antar jag...
 
That´s all folks!
 
 

Kommentera här: