Barn -och deras j*vla föräldrar

Det är en mycket arg och smått skärrad Anni som skriver. Jag var nyss nära att cykla omkull på grund av tre barn i 10-12-års åldern som gick i bredd på gång- och cykelvägen. Trots ihärdigt plingande flyttade de inte på sig och det slutade med att jag fick stanna cykeln bakom dem. När de så äntligen flyttat sig och jag hoppar på cykeln för att trampa vidare sprätter den ena iväg en skateboard framför mitt framhjul, vilken jag cyklar över så att den sprätter upp och slår mig ganska rejält på benet. Jag blev så arg att jag skrek diverse svordomar åt dessa tre. Varpå grabben med skateboarden klämmer ur sig ett förlåt. Men vad betyder det egentligen? Inte ett skit!! Egentligen skulle jag vilja ta ett snack med deras föräldrar. Dessa tre barn har tydligt inte fått någon uppfostran i vett och etikett eller i att visa respekt för sina medmänniskor. Jag tycker att det är så allt oftare. Det finns sällan någon respekt barn och vuxna emellan men det finns sällan heller respekt vuxna och vuxna emellan så vem ska de lära ifrån? 

Jag som haft en så himla fin dag och som tänkte gå ut och njuta av det vackra vädret. Nu blev jag bara ledsen istället.

Kommentera här: