Emotionellt skadad av nyhetsflödet.

Jag är en ganska känslig person. Jag har lätt för att gråta och känna medlidande med andra. Detta har gjort att jag i perioder av mitt liv varit tvungen att sanera mig själv från nyhetsflödet. Tyvärr är det ju sällan positiva inslag på nyheterna eller i dagstidningarna och jag tar åt mig så oerhört mycket varje gång jag ser något lidande. Varje barn som far illa eller människa som svälter. Men det finns något som är mycket värre, det finns något jag verkligen inte klarar av, när djur lider. Jag vet inte varför men det berör mig så mycket mer.
Jag har ganska nyligen haft en period av nyhetssanering och nu har jag börjat kolla på nyhetsmorgon igen och läsa Aftonbladet och Expressen på nätet. Men efter bara en månad känner jag att det inte går. Jag mår så psykiskt dåligt av allt jag ser och läser att jag har svårt att sova på nätterna. Det är framför allt två händelser den senaste tiden som gjort mig upprörd. Två flickor i Indien har blivit gruppvåldtagna till döds och sedan upphängda i träd och ett föl har blivit misshandlat så illa att det fick avlivas. Redan här kände jag att det är för mycket för mig, jag klarar inte riktigt av att hantera känslorna som bubblar fram i mig. Vill bara lägga mig ner i fosterställning och gråta, men vad hjälper det. För bara en liten stund sedan läste jag dock något på Facebook som fick mig att vilja skrika rakt ut. Det fick mig att vilja sluta andas för en stund. Jag känner mig skakig, vimmelkantig och spyfärdig, allt på samma gång.

Polisen i Söderort har hittat en förkolnad hundvalp på en gräsmatta i Bredäng.

Vem FAN gör nåt sånt???
 
En stor jävla bild var det också. Jag klarar inte av sånt här. Jag klarar det inte....
Vem eldar upp en stackars försvarslös hundvalp?
Den personen förtjänar, i mina ögon, inte att leva. Om det är barn som gjort detta så skulle jag vilja ta ett allvarligt snack med föräldrarna. Jag skulle nog till och med kunna gå så långt att jag begick ett brott för att få dessa människor att förstå att man inte gör såhär.

Jag behöver ett järn!! Tur i oturen kanske att jag inte har något hemma...

Kommentera här: