Nailart, brödbak och långpromenad

Lördagen spenderade jag i Sätraskogens naturrreservat. Jag vaknade redan 06.00, såg solen gå upp, åt frukost och njöt av tystnaden. Vid tio begav jag mig och när jag kom hem vid 14.30 var jag totalt slut. Mycket vilsevandring blev det i det härliga vädret. Avslutade med ett besök på Kvantum innan jag tog mig hemmåt.
 
Testade en ny teknik för att få fina naglar. Man svampar helt enkelt på glittret för att få en fadead effekt. Var även tvungen att testa mitt nya mingröna lack på en nagel.
 
Idag blev det brödbak det fina vädret till trots. Fick rejäl skoskav efter igår och tänker mig att fötterna ska hålla till jobbet hela nästa vecka så de har fått vila. Jag har fått en såndär brödbakningsmaskin av min kollega. Hon använde den inte längre och tyckte att den bara tog plats. Jag blev överlycklig! Nybakat är fantastiskt men jag orkar aldrig göra annat än möjligtvis scones. Denna maskin är fantastisk på det sätt att man bara häller i alla ingredienser, trycker på en knapp och vips så har den, 3-4 timmar senare, bakat bröd. Den både knådar, jäser och gräddar utan att man behöver göra någonting. Dessutom kan man ställa in en timer så att man får färskt bröd på morgonen. I love it!!
Idag har jag även skrivit klart underlag för ett utvecklingssamtal som jag ska hålla imorgon och dessutom har jag börjat skriva på en novell. Tjoho!! Har inte haft skrivlust på evigheter men nu kom den. Tack för det!!

Kommentera här: