Cykelproffset rapporterar!

Eller jag menar blivande cykelproffset!
Idag har jag för första gången cyklat fram och tillbaka till jobbet. Det var en pärs vill jag lova. Jag är lite smått osäker på vägen då jag endast gått från jobbet och till lägenheten en gång och det var när jag skulle kolla på lägenheten första gången för ca 2 månader sedan. Så imorse var jag lite osäker på hur jag skulle hitta eftersom jag inte är så haj på att tänka baklänges. Med mobilen i högsta hugg och gps:en inställd trodde jag dock det skulle bli en enkel match. HA! Att cykla mountainbike på små slingriga stigar genom ett naturreservat och samtidigt hålla i en mobil för att se på kartan, det funkar helt enkelt inte. Så jag fick snällt stoppa undan telefonen och cykla på känn. Kan säga att jag kände helt fel! Det blev en tur på 9,5km istället för de 8km som gps:en visade. Kom fram med andan i halsen och svetten rinnandes från pannan. Dock var jag inte sen!! Jag hade 5 minuter till godo. En snabb avvaskning och ombyte inne på toan och sen var det bara att jobba.
Hemvägen gick dock mycket bättre och jag kom ihåg exakt rätt väg från den gången jag gick. Förhoppningsvis kommer det gå väldigt mycket bättre imorgon. Det enda problemet är rumpan. Ajajaj!!! Mina sittben gråter så fort jag kommer i närheten av en stol. Jag förstår varför man ska använda vaderade cykelbyxor. Så imorgon är det jag som försöker få tag på ett par!
Nedre cykeln är numera min bästa vän! Den övre har jag på landet hos mina föräldrar. Och JA jag har dömt cyklarna. Det blir så mycket roligare då!
 

Kommentera här: