Ryggskott

Igår stod jag inte ut längre så jag ringde motvilligt vårdcentralen och fick en snabb tid för min rygg. Älskar vården här!!! Det är tredje gången jag ringer vårdcentralen sen jag flyttade till Lidingö och varje gång har jag fått en tid samma dag. När jag bodde i Örebro och ringde vårdcentralen fick jag oftast till svar att de var fullbokade två veckor framåt och inte kunde hjälpa mig. Då var enda alternativet att gå till vårdcentralens akutmottagning när de öppnar och sedan sitta där i flera timmar och hoppas på hjälp.
Jag trivs verkligen här!!
Ivf så konstaterade läkaren att jag har ryggskott och inflammation i en muskel som trycker på ischiasnerven. Värktabletter och försiktiga promenader i ett par veckor var ordinationen. Blir det inte bättre inom en vecka skulle jag höra av mig. Så den här semestern känns som helt bortkastad. Har inte riktigt kunnat njuta av nånting. Ville ut och springa och skjuta pilbåge, fiska med älskling och bada, gå långpromenader och massa annat trevligt. 
Börjar redan längta efter nästa års semester. Första ska jag bara jobba ett helt år innan det blir semester igen. Det är tur att jag älskar mitt jobb!!
Ge mig lite hopp, ge mig lite tro, please!!

Kommentera här: