Insikter...

Det är väl aldrig för sent antar jag, att uppfylla en gammal dröm.
Jag har älskat att sjunga så länge jag kan minnas. Som barn var drömmen att bli professionell sångerska. Men min scenskräck har alltid satt käppar i hjulet för mig och jag har nog aldrig riktigt trott att det går att göra något åt. Men efter lite googlande inser jag att det finns lektioner för sånt. Svindyra sådana!! Men det kanske är värt det för att jag ska kunna göra det jag alltid älskat. Så nu har jag skickat ut en mailförfrågan till en sångpedagog för att se vad det skulle kosta att ta några lektioner och kanske bli av med skräcken.
Om jag någonsin igen får frågan att sjunga på ett bröllop vill jag kunna göra det och verkligen glädjas och njuta av stunden och inte som nu, mest uppleva det som plågsamt. Så jag hoppas att det inte blir allt för dyrt. Detta är något jag verkligen vill göra!
Bjuder på videon från genrepet till syrrans bröllop och hoppas att ni är snälla mot mig!! Jag vet att det blir lite fel men det är inte lätt när man är fylld av ren och skär skräck!! 

Kommentera här: