Desperat efter lite glädje...

Idag har jag tröstshoppat! Det brukar alltid funka när jag är nere och det kändes riktigt bra en stund. Tills jag såg mig själv i spegeln i en affär och insåg att jag ser rätt förbaskat sliten och sorgsen ut. Då åkte jag hem...
Det blev i varje fall ett par nya skor till gymmet, vantar och ett par tröjor med passande budskap just nu.
 
Jag skrattade faktiskt idag. På riktigt!! Minns inte när jag gjorde det senast. X sa den sista tiden av vårt förhållande att jag slutat vara glad och att han inte mindes när jag log senast. Antar att han hade rätt för idag kändes det märkligt när jag inte kunde stoppa mig själv från att skrätta. Någonstans inom mig finns glädjen, jag måste bara hitta den igen.
Men nu sitter jag här med ångesten i min lilla bunker och funderar på om jag ska försöka sova bort det värsta. Som man gör med förkylningar. Kan det funka?
 

Kommentera här: