För mycket energi...

Jag har varit deckad i förkylning sedan i lördagskväll. Inatt vaknade jag vid 3.00 av jordens oväder. Regnet smattrade på rutan och det mullrade av åska. Tror jag? Ingen annan verkar ha märkt det! Men det väckte mig och jag kunde inte somna om så jag låg och lyssnade på en ljudbok som heter "Jag älskar dig inte" och handlar om en kvinna som blir lämnad av sin man. Upplyftande? Nä inte alls. Måste börja lyssna på mer glädjande ljudböcker. När väckarklockan ringde 05.30 hade jag fortfarande inte somnat om så det blev väl ungefär 3 timmars sömn inatt. 
Jobbdagen gick dock bra och det var otroligt skönt att vara tillbaka och få ockupera hjärnan med annat än sorgsenhet.
Efter jobbet var en kille här och tittade på lägenheten som jag hyr i andra hand. Han var väldigt intresserad vilket känns bra. Det kommer kännas tungt att lämna detta område men jag längtar efter att få vakna i en egen säng och känna att jag kommer hem till mig och inte till någon annan. Det kan nog vara en orsak till varför jag sover så dåligt. Det känns inte riktigt tryggt att bo hos någon annan fast ändå ensam.
Trots förkylningen och minimal sömn hade jag alldeles för mycket energi i kroppen så jag avslutade kvällen med ett yoga-pass. Jag älskar verkligen att ha träningsvideos så att jag kan träna hemma när andan faller på. Helst hade jag gått ut men det började mörkna och det är inte direkt min favorittid på dygnet att vara ute själv.
 
Jag är fortfarande inte trött men ska nog ändå försöka bädda ner mig själv. Det blir en tidig och mycket lång dag imorgon. Föräldramöte står på agendan efter jobbet!

Puss och god natt
 

Kommentera här: