Jag gör allting värre...Självplågare nr 1

Jag trodde att jag kunde vara stark, men icke. Igår kväll smsade vi varandra vilket bara resulterade i att han skrev saker jag inte ville höra och jag grät mig till sömns. 
Jag läste i en blogg som är skriven av en tjej som gått igenom det jag just nu går igenom att man ska ge sig själv 60 dagar. 60 dagar utan att man hör av sig på något sätt till den som dumpat en, 60 dagar utan minsta kontakt. När det sedan har gått 60 dagar ska man fråga sig själv om man fortfarande vill kontakta personen och förhoppningsvis ska svaret vara nej. Så nu tänkte jag göra ett försök eftersom vi inte längre har någon anledning att hålla kontakten. Detta är dag 1!! Så den 6 november ska jag fråga mig själv om jag fortfarande vill kontakta honom. Jag kommer nog att behöva stöttning i detta så om du inte har något bättre för dig kan du ju alltid slänga iväg ett sms emellanåt där det står nåt i stil med "Glöm det, det har inte gått 60 dagar" eller "Lägg genast ner telefonen" eller kanske "Skriv till mig vad du skulle vilja skriva till honom istället" eller bara "Han vill inte ha DIG!!! Så det är ingen idé". 

Jag läste också att man ska tänka vissa specifika tankar för att lättare gå vidare:
 
- Han älskar dig inte tillräckligt för att vara tillsammans med dig
- Han har funderat länge på att göra slut och tillslut bestämt sig för att ta steget. Han kommer inte att ångra sig.
- Om han hade ångrat sig så hade han ringt dig och talat om det.
- Anledningen till att han inte ringer är för att han inte vill det. Han älskar dig inte. Han har gått vidare.
 
Men jisses vad ont det gör att tänka dessa tankar! Kanske måste jag ändå..

Kommentera här: